b'Het servicebureau ondersteunt het College van Bestuur, de Raad van Toezicht, de schoolleiders en de scholen(teams). Het servicebureau bestaat uit de domeinen College van Bestuur Onderwijskwaliteit, HR, Innovatie & ICT en Bedrijfsvoering en heeft een bestuurs- ondersteuningsteam. Als dat nodig of gewenst is schakelt zij externe expertise in, bijvoorbeeld op het gebied van ARBO, inkoop of juridische ondersteuning. Alle domeinen hebben capaciteit op zowel adviserend, cordinerend, beleidsvoor-GMR bereidend als uitvoerend niveau. In de samenwerking tussen de scholen(directeuren) en het servicebureau staat gezamenlijke verantwoordelijkheid, samen ontwikkelen Raad vanen efficinte bedrijfsvoering centraal. Toezicht Scholen AmbionMRServicebureauOrganisatiestructuurOnder de koepel Ambion vallen tweentwintig scholen. Na een intensief traject in het schooljaar 2023-2024, is gekozen voor een nieuwe passende organisatiestructuur. Daarin zijn de scholen verdeeld in vier scholenteams van ongeveer vergelijkbare om-vang (leerlingenaantallen en teamgrootte). Deze zelfverantwoordelijke scholenteamsOverlegstructuurvan 4-5 scholen werken intensief met elkaar samen met als doel om meer regie teDoor overleg willen we afstemming, draagvlak en ontwikkeling realiseren. We krijgen op ons onderwijsproces en de kwetsbaarheden in de organisatie te ondervangen.hebben een gelaagdheid in de overlegstructuur waardoor horizontaal, verticaal en In het scholenteam zoeken de scholen de verbinding en ondersteunen, versterken endiagonaal de professionele dialoog gevoerd wordt. We maken zodoende optimaal verrijken zij elkaar. Zij zijn verantwoordelijk voor een aantal organisatorische en be- gebruik van de kennis en expertise binnen onze organisatie en we leren van elkaar. drijfsmatige opgaven, zoals de personele bezetting op de scholen, ziekteverzuim, (kort- Samen komen we tot passende oplossingen en duurzame ontwikkeling. We bieden durende) ziektevervanging, professionalisering en expertisedeling. Het servicebureauvolop kansen voor medewerkers om zich te ontwikkelen en hun talenten in te ondersteunt dit proces op strategisch en beleidsmatig niveau. Vanuit ieder scholen- zetten, op schoolniveau maar ook voor en binnen het collectief.team is een primes interpares afgevaardigd in het bestuursteam met de voorzitter College van Bestuur. Daarnaast is vanuit ieder scholenteam een directeur vertegen-woordigd in een beleidsteam (HR, bedrijfsvoering, onderwijskwaliteit en innovatie & ICT).7'