b'Kasstroomoverzicht 2022-2025 3.3Financile positieKengetallen SolvabiliteitIn deze paragraaf worden de kengetallen gepresenteerd. In het alge- Deze kengetallen geven de verhouding aan tussen eigen vermogen (inclusief en/of meen kan gesteld worden dat de kengetallen, voortkomend uit hetexclusief voorzieningen) en vreemd vermogen en verschaft daarmee inzicht in:Rapport van de commissie-Don, ook de komende jaren boven de sig- De mate waarin de bezittingen (op de activazijde van de balans) zijn naleringsgrenzen blijven uitkomen. De jaren 2017 tot en met 2021gefinancierd met eigen vermogen (incl. voorzieningen);betreffen de realisatiecijfers en de jaren 2022 tot en met 2025 de geprognosticeerde cijfers aan de hand van de meerjarenbegrotingDe mate waarin een schoolbestuur in staat is om op langere termijn 2022-2025 en de meerjarenbalans 2022-2025. aan haar financile verplichtingen te kunnen voldoen.Solvabiliteit 1 De Inspectie van het Onderwijs hanteert een ondergrens van 0,30. Een solvabiliteit van 0,30 wordt als ondergrens genomen voor een gezonde financile situatie waar-in risicos in beeld zijn.Current ratioSolvabiliteit 2Liquiditeit (current ratio)Dit kengetal geeft aan in hoeverre een schoolbestuur in staat is om op korte termijn aan haar verplichtingen te kunnen voldoen (betaling van alle kortlopende schulden). Een liquiditeit tussen 1,5 en 2,0 wordt als goed aangemerkt. De Inspectie van het On-derwijs hanteert een ondergrens van 0,75 bij een groot bestuur (besturen met totale baten meer dan 12 miljoen). Stichting Ambion heeft vooralsnog in de komende jaren geen externe financieringsbehoeften.50 51'