b'Baten en lasten en balans3.2Staat van baten en lasten en balansOp de volgende pagina is de realisatie over 2021 afgezet tegen de realisatie over 2020 en ten opzichte van de begroting 2021 weergegeven. Daaraan toegevoegd zijn de begrote meerjarenresultaten voor de jaren 2022-2025 aan de hand van de meerjarenbegroting 2022-2025.Stichting Ambion heeft eind 2019 vanuit het Ministerie OCW in het kader van Convenant Aanpak Lerarentekort incidentele baten ontvangen. Deze baten ( 593.500) heeft de stichting eind 2019 aan de bestemmingsreserve onderwijs-cao toegevoegd. De bestemmingsreserve onderwijscao is vervolgens in 2020 ingezet ter dekking van de incidentele uitkering in februari 2020 die aan de medewerkers van stichting Ambion is uitbetaald. Daarnaast zijn, in verband met krapte op de arbeidsmarkt, in het jaar 2020 extra personele investeringen gedaan om kwalitatief goed onderwijs aan te kunnen bieden en te kunnen waarborgen. Verder heeft stichting Ambion in het jaar 2020 veel last gehad van langdurige ziekte van directeuren en leerkrachten, wat heeft geleid tot hogere interim kosten en inhuur van externe leerkrachten. Bovenge-noemde ontwikkelingen hebben geleid tot een fors negatief resultaat over het jaar 2020 ten opzichte van de begroting 2021 en realisatie 2021. Analyse resultaat 2021 46 47'