malen hoger zijn dan deze vergoeding. De ICT-investeringen voor het verwezenlijken van de Apple leeromgeving moeten leiden tot minder uitgaven aan papieren methoden en verwerkingsmateriaal. Daarnaast blijft het belangrijk om te zorgen voor voldoende bezetting van onze gebouwen en voor kostenvermindering als lokalen leeg staan. Krimp De impact van hiervoor genoemde risico’s wordt vergroot door de doorgaande krimp van het aantal leerlingen. Minder leerlingen betekent minder inkomsten. Dit leidt echter niet direct - en zeker niet even sterk - tot minder materiële kosten. De krimp heeft als gevolg dat we voortdurend moeten zoeken naar creatieve oplossingen om enerzijds te blijven zorgen voor kwalitatief goed onderwijs en anderzijds om Ambion financieel gezond te houden. In de meerjarenbegroting 2019- 2022 hebben we rekening gehouden met de geprognosticeerde daling van het aantal leerlingen en de daarmee samenhangende formatieve krimp. 33