VOORWOORD Sinds 1 februari 2019 mag ik bijdragen aan de missie van Ambion. Ik ben er van overtuigd dat we met ons sterke collectief het onderwijs rijker, duurzamer en aantrekkelijker maken. Voor medewerkers, leerlingen en onze omgeving. Wij zijn een ambitieuze onderwijsorganisatie die inzet op kwalitatief, eigentijds en uitdagend onderwijs. Dat zie je terug op al onze scholen, waar mooie initiatieven en projecten ontstaan. Er komen nog volop mooie uitdagingen op ons pad. Eén ding is zeker. Ambion is klaar voor de toekomst. Wij gaan vol vertrouwen de wereld tegemoet. Ingrid Janssen Voorzitter CvB Stichting Ambion Steeds meer samen, steeds meer één. Het is niet voor niets de titel van het Ambion Jaarverslag 2018. De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan de samenwerking tussen Onderwijsgroep Primus en Openbaar Primair Onderwijs De Basis en zijn we als stichtingen steeds dichter naar elkaar toe gegroeid. Door deze onderlinge samenwerking versterken we elkaar en ontstaan er bijzondere dingen. Bijzondere dingen die we in dit jaarverslag op een rijtje zetten. 3