ALGEMENE TERUGBLIK 2018 De naam Ambion is ontstaan vanuit onze missie: Ambitie in Onderwijs. Om deze ambities waar te maken is een duidelijke koers nodig, die dient als basis voor al onze scholen. In 2018 hebben we deze koers vastgelegd in het Koersdocument 2019-2023. Daarmee stippelen we de weg uit voor de komende jaren, waarin we zeven koersuitspraken willen verwezenlijken. Het Koersdocument biedt houvast en kaders, maar is tevens prikkelend en uitdagend voor iedereen die samen met ons de uitdaging aangaat. In 2018 zijn diverse scrumgroepen aan de slag gegaan met het uitwerken van een aantal thema’s die aansluiten bij onze koers. Een opvallend thema is de invoering van de Apple leeromgeving op alle scholen van Ambion. Doel van deze omgeving is om ICT in te zetten waar het zinvol is en waar het bijdraagt aan de kwaliteit van ons onderwijs. We willen een rijke, uitdagende leeromgeving creëren die leerlingen toekomstbestendige vaardigheden meegeeft. 11